Porównaliśmy wszystkich głównych znalezionych w internecie dostawców pod względem usług i relacji wartości diamentu do ceny. Zauważyliśmy znaczne różnice w jakości diamentów w podobnym kluczowym przedziale cenowym. Do zestawienia wybraliśmy produkty z diamentem o masie od 0.39 do 0.70ct. Celowo nie szukaliśmy jednej kombinacji parametrów jakościowych diamentu aby w zestawieniu móc umieścić jak największy zakres oferty. Niestety nie każdy sprzedawca oferuje diamenty z certyfikatem GIA, a tylko ten instytut (www.gia.edu) jest honorowany na całym świecie i wyznacza standardy jakościowe dla całej branży. Za ofertę z certyfikatem GIA sprzedawca otrzymywał od nas dwa punkty w klasyfikacji.

JAK PRZYZNAWALIŚMY PUNKTY?
Przedział cenowy zestawienia wynosi od 10345zł do 14310zł, uznajemy że jest to mniej więcej jeden segment rynku. Ilość złota w produkcie jest mniej więcej podobna i nie ma zbyt wielkiego wpływu na wartość finalnego produktu, tak jak ma to miejsca w przypadku diamentów. Dla każdego produktu policzyliśmy ile wynosi wartość diamentu w oparciu o międzynarodowy indeks wartości – tzw. RAPAPORT. Każda kombinacja 4C (carat-masa, clarity – czystość, color – barwa, cut – jakość szlifu) ma inną wartość indeksu Rapaport, wyrażaną w dolarach amerykańskich za karat (USD na CT). Po przemnożeniu rapaport x masa diamentu x 4zł (kurs dolara w PLN) otrzymujemy wartość rapaport dla danego diamentu wyrażoną w polskich złotych. Punktacja była przyznawana w następujący sposób: za relację wartości rapaport do ceny produktu równą 100% w naszym porównaniu sprzedawca otrzymywał 20 punktów (max.). Dla wartości pośrednich punktacja przeliczona proporcjonalnie, tak więc nikt nie otrzymał zero punktów oraz nikt nie zdobył kompletu. Wartości zawierały się w przedziale od 23% (4.6pkt dla Galerii Jubilerskiej) do 87% (17.4pkt dla Diamora Diamonds). Kolejne punkty zostały przyznane za usługi dodatkowe będące korzyścią dla Klienta.

CO TO JEST RAPAPORT?

Jest to jawny i ogólnodostępny na całym świecie system wyceny diamentów naturalnych. Rapaport jest globalnie uznawanym źródłem danych dotyczących cen diamentów. Oprócz publikacji regularnych raportów cenowych, dostarcza narzędzia do analizy rynku diamentów oraz platformę internetową umożliwiają hurtowy handel diamentami online. Raporty Rapaport są używane przez profesjonalistów w branży jubilerskiej, handlu diamentami oraz inwestorów jako wskazówka do porównywania cen diamentów. Platforma ta odgrywa kluczową rolę w ustalaniu standardów cenowych w branży diamentowej.

ILE WARTE SĄ DIAMENTY W BIŻUTERII?
Poszukaliśmy w polskich sklepach internetowych pierścionków z jednym diamentem naturalnym w przedziale cenowym 10000-15000 złotych. Wybieraliśmy jak najatrakcyjniejsze oferty z każdego sklepu. Porównaliśmy wycenę RAPAPORT oferowanych w nich kamieni szlachetnych. Zestawienie ich wartości (wg. Rapaport, przeliczony z USD na PLN po kursie 4pln za 1 USD) oraz stosunku wartości do zapłaconej ceny. Wybieraliśmy oferty z jak najwyższą wyceną wg RAPAPORT dla każdej marki osobno. Stan na 16/04/2024r. Wszelkie dane zawarte na naszej stronie zostały pozyskane ze stron internetowych producentów tychże wyrobów oraz strony diamonds.net. Wyniki nas bardzo zaskoczyły, a więc do dzieła:[POWRÓT]